דמנציה סופנית Options

Wiki Article

משחייה ועד תשבצים: החשיבות של פעילות ספורטיבית וקוגניטיבית בעיכוב ומניעת דמנציה

"הרכבת פאזלים, משחקי זיכרון ופתירת סודוקו, מסייעים לשימור היכולות הקוגניטיביות בחולי אלצהיימר"

עוד יש לציין בהקשר זה שרבים בקרב הציבור הרחב מאמינים שהחולים הולכים לעולמם כיוון שהמוח שלהם "נמס" או נפגע בצורה בלתי הפיכה, כשלמעשה אין כך הם פני הדברים.

דמנציה עם גופיפי לואי – שילוב של תסמיני אלצהיימר ופרקינסון

לנוחיותכם ניתן להזמין תור עצמאית ללא המתנה לנציג לחצו כאן

תחושה של  דכדוך ועצבות ורצון להימנע ממצבים חברתיים או כאלה הדורשים אתגר מחשבתי.

בעיה נפוצה נוספת אצל חולים בדמנציה מתקדמת היא סירובם לאכול. אנחנו שואלים את המשפחה מראש איך תעדיפו להזין את החולה. ההמלצה שלנו היא הזנה באמצעות צינורית ישירות לבטן ולא בעזרת זונדה דרך הפה בשל יתרונות כגון: מניעת אי נוחות מהחולה, מניעת שאיפת מזון לקנה הנשימה, ההנאה מאוכל עדיין נשמרת בשעות שבהן החולה כן ירצה לאכול ובנוסף, כאשר יוצאים עם החולה מהבית, הצינורית מוסתרת מתחת לחולצה והכבוד של החולה נשמר. זוהי מהות הטיפול הפליאטיבי – להקל על סבלו של החולה, למנוע החמרה במצבו ולסייע למשפחה", מסבירה ד"ר פרגר.

במרבית המקרים, תאי המוח באזור מרכז הלמידה והזיכרון (היפוקמפוס) הם הראשונים להינזק. לכן אבדן הזיכרון הוא בדרך כלל בין התסמינים הראשונים של מחלת האלצהיימר. זו הסיבה שבעבר נהגו לכנות את מחלת האלצהיימר 'מחלת השכחה'. 

איכות החיים, התזונה, רמות הסטרס וכיוצא באלו, גם משפיעים על הסיכון לאלצהיימר.

ולמרות זאת בבוא הרגע של חום גבוה, אנו מתחילים בבדיקות, לוקחים תרביות דם ושתן, שולחים לצילום חזה, מתחילים באנטיביוטיקה - בתחילה פשוטה ואחר כך מסובכת יותר.

חשוב אם כן להבין את מהלך השיטיון website המתקדם. חשוב להבין כי מדובר במחלה סופנית, בדומה למחלות אחרות. חשוב להבין כי יש סימנים שמבשרים את בוא המוות, וכי טיפול נמרץ בסימנים אלה אינו מרפא, ולעתים אף גורם לסבל מיותר. ידיעה שכזו תקל מאוד על קבלת החלטות ועל טיפול.

מהבחינה הפיזית והנפשית, הטיפול הפליאטיבי בבית, מפחית את הנטל הכרוך בקביעת תורים מרובים לצורך בדיקות וטיפולים ואת הטלטול היומיומי עם החולה לקופת החולים וכמובן העובדה כי צוות קבוע מטפל בחולה מאפשר סביבה בטוחה ליצירת קשרים ותמיכה נפשית.

חוקרים זיהו ארבעה סוגים של דמנציה ומה הם עושים לנו - וואלה! בריאות

דף הבית » שירותים » שירותי טיפול תומך והוספיס בית » מהי דמנציה?

Report this wiki page